m-am mutat

pentru că acei de la google sunt nerușinați și mi-ai blocat blogul pentru mai mult de o săptămână eu m-am mutat de aici

în 3-2-1 vei fi rederecționat spre blogul nou

miercuri, 17 februarie 2010

De ce votare la 16 ani?


pentru că cei din Europa demult o discută
şi unii deja au ratificat
în Norvegia cei de 16 şi 17 ani vor vota din 2011
Austria deja a zis da
Florida promovează intens votarea la 16 ani
iar BBC mediatizează această problemă de ceva timp
şi există o campanie la nivel European, deci nu e un naz de moment a politicienilor de azi, totul e mult-mult mai vast!

pentru că deja există un număr suficient de ţări în care tinerii votează de la 16:

Austria
Brazilia
Cuba
Germania(în câteva regiuni)
Insula Guernsey
Isulele Man
Jersey
Nicaragua
Elveţia(alegeri locale)
Solvenia (momentan numai dacă eşti angajat)

cum zic prietenii mei englezi: look beyond

bonus video în care o fată de vârsta mea, din Irlanda vă zice exact ceea ce eu zic de acum o lună în mod public, şi în ce cred de aproape un an


NYCI at the Oireachtas 3 from Nyci Advocacy on Vimeo.


imaginea de aici

6 comentarii:

  1. Pentru ca de la 16 ani, conform codului penal, porti totala raspundere pentru faptele tale. Poti fi condamnat la pedeapsa maxima si nu benificiezi de nici un fel de tratament preferential.

    Daca tot esti considerat apt de a purta raspundere deplina pentru propriile actiuni, de ce sa nu fii apt pentru a vota?

    RăspundețiȘtergere
  2. se prefigureaza o campanie pe cont propriu a CNTM-ului? :)

    RăspundețiȘtergere
  3. pânăcând este exprimarea unei poziţii proprii ca cetăţean

    RăspundețiȘtergere
  4. Chiar de ajunge CNTM-ul la o asemenea campanie, nu va fi pe cont propriu - avem sprijinul tinerilor din Europa :P

    RăspundețiȘtergere
  5. pânăcând este exprimarea unei poziţii proprii ca cetăţean

    RăspundețiȘtergere
  6. Chiar de ajunge CNTM-ul la o asemenea campanie, nu va fi pe cont propriu - avem sprijinul tinerilor din Europa :P

    RăspundețiȘtergere

text © Nicolae Apostu