m-am mutat

pentru că acei de la google sunt nerușinați și mi-ai blocat blogul pentru mai mult de o săptămână eu m-am mutat de aici

în 3-2-1 vei fi rederecționat spre blogul nou

marți, 25 mai 2010

sindromul pasagerului


îl avem parctic toţi
mergi în tren, drumul e lung, şi colegul tău de salon pare a fi un om cumsecade, schimbaţi o vorbă, două
el are copii, 2. cel mic va merge "la anul" la şcoală iar fata deja îi dă bătăi de cap cu plecările la discoteci şi cavalerii care îi bat pragul. acum merge la verişorul său care a plecat încă în anii '90 în căutarea a ceva mai bun.

şi pentru că drumul este lung, îi zici şi tu despre faptul că ai crescut aproape singur, şi că nu ţi-ai văzut sora de aproape 10 ani, dar trenul ăsta oricum nu duce la ea. acum pur şi simplu mergi să vezi şi tu Europa, că ce poate să mai facă un tânăr în vacanţă?

apoi afli că marea lui durere a fost atunci când soţia îl înşelase acum 3 ani, dar au reuşit să treacă peste asta, şi apoi el recunoaşte că a fost şi vina lui pentru se îneca în păhar cam des atunci

tu îi zici că de fapt ai vrea să fugi de la job-ul pe care îl ai, pentru că şeful e un mitocan iar salariul este unica ce te ţine, şi încă mai este o colegă care de la un timp îţi dă motive în plus să te trezeşti dimineaţa şi să vii din timp la serviciu, numai că nu îţi răspunde deloc, nici nu se uită la tine, şi nu ştii cât mai poţi

staţie terminus, strângeţi mâinele şi ştiţi că nu vă veţi mai întâlni nicicând, poate doar întâmplător




şi totuşi cred sinceritatea contează mai mult pentru cei lângă care eşti ecât pentru un pasager întâmplător, să schimbi ceva poţi doar vorbind despre asta


sursa imagine

13 comentarii:

  1. atît de mult îmi place drumul lung!! ofera destul timp sa-ti aduci gindurile in ordine si scoate din rutina
    -sinceritatea conteaza pentru cei apropiați, însă avem curajul să o spunem la străini; așa cere ”sufletul”, să se descarce și să nu rănească pe cei la care ținem..

    RăspundețiȘtergere
  2. Taximetristii sunt considerati unii din cei mai buni psihologi, caci poti sa le zici tot ce ai pe suflet.
    Uneori iti este mult mai usor tot ce te macina unui strain, caci stii ca el va disparea si nu te va mai judeca dupa asta, iar tu te vei simti pur si simplu mai usurat, mai eliberat de o piatra de pe suflet.

    RăspundețiȘtergere
  3. ian încercaţi să fiţi sinceri şi deschişi cu cei pe care îi iubiţi să vedeţi cu cât e mai bine

    RăspundețiȘtergere
  4. Am incercat a fiu deschisa cu cei dragi, dar n-am fost inteleasa, am incercat sa fiu deschisa si cu acel taxist, am fost inteleasa.Atunci am realizat ca problema este in mine- in manera de a comunica acest mesaj celui drag. Vorbesti cu un strain, deoarece ti-o spui asa cum vreai tu sa fie, si esti libera de prejudecati, pt ca el vede numai ce doresti tu sa vada..de aici ramii curata ca lacrima.

    RăspundețiȘtergere
  5. hm
    ar fi o versiune
    sunt de acord că e mai greu să fii sincer cu cei dragi pentru că te temi să îi răneşti dar nici Roma nu s-a construit într-o zi

    RăspundețiȘtergere
  6. Am avut si eu o asemenea experienţă în autocar. Ce să zic , senzaţia a fost foarte interesantă , doar că noi nu am vorbit chestii personale , ci aşa , de cultură generală: filme,muzică ,religie,istorie ş.a.
    Domnul era jurnalist şi chiar am rămas mulţumită de călătorie.

    Şi de acord , e mult mai uşor să-ţi descarci sufletul în faţa unui străin . Poate că nici nu contează ce va spune el , principalul e tu să te descarci

    RăspundețiȘtergere
  7. exact
    dar iarăşi reeditez: dacă dacă te deschizi total persoanei iubite, şi ea ţie totul devine mult mai frumos

    RăspundețiȘtergere
  8. Ăăăă eu sunt de părerea că într-un cuplu nu trebuie să existe sinceritate absolută.cel puţin , eu nu aştept asta.Sunt unele minciunele mici şi inofensive , care totuţi nu trebuie să le ştie partenerul.E mai bine pt armonie :)

    Chiar mă uitam ieri serialul Lie to me . Nu aş vrea să fiu unul dintre experţii ăia. :)

    RăspundețiȘtergere
  9. hmmm... mi'a placut motivul si chiar e adevarat - e mai usor sa vorbesti sincer cu strainii anume pt ca stii ca drumurile voastre nu se vor mai intersecta si in pix te doare dak te'ar judeca sau nu. Din acest resentiment e mai usor decit cu cei apropiati, pt ca cei din urma au anumite asteptari vsv de tine care tu, toata viata(aproape ca) tinzi sa le dovedesti. Iar cu cei straini poti fi tu insuti... sau cel putin mai aproape de "tine".. depinde si de straini, sigur, dar totusi ...

    RăspundețiȘtergere
  10. p.s. si da.. intr'un cuplu, chiar daca ceea ce ai descris tu Nicu, este comunicare ideala, dar... daca il transpunem in viata reala - nu iese ciorba buna :P

    RăspundețiȘtergere
  11. da cum se face ciorba bună?
    că eu deja am impresia că nu mai înţeleg nimic

    RăspundețiȘtergere
  12. ... nici eu nu mai stiu cum dar e sigur ca multa sinceritate - strica! paradoxal dar ata ete :(

    RăspundețiȘtergere
  13. Am incercat a fiu deschisa cu cei dragi, dar n-am fost inteleasa, am incercat sa fiu deschisa si cu acel taxist, am fost inteleasa.Atunci am realizat ca problema este in mine- in manera de a comunica acest mesaj celui drag. Vorbesti cu un strain, deoarece ti-o spui asa cum vreai tu sa fie, si esti libera de prejudecati, pt ca el vede numai ce doresti tu sa vada..de aici ramii curata ca lacrima.

    RăspundețiȘtergere

text © Nicolae Apostu