m-am mutat

pentru că acei de la google sunt nerușinați și mi-ai blocat blogul pentru mai mult de o săptămână eu m-am mutat de aici

în 3-2-1 vei fi rederecționat spre blogul nou

luni, 13 decembrie 2010

negru-alb?



când eram micuț și mergeam pe sub masă știam din poveștile pe care mi le zicea bunica despre faptul că lumea este bună și rea, albă și neagră
și încă sincer-sincer credeam că binele întodeauna bate răul

cu vârsta, atunci când omul continuă să coloreze lumea în negru și alb și clasificări de bine/rău putem vorbi despre dificiență de identificare
psihologii numesc această dificiență: border line personality

cu anii am învățat că orice situație trebuie privită multelateral, analizată prin prizma valorilor conform cărora trăiești și apoi de făcut decizia pentru tine ce e bine, ce e rău, dar nicicum să nu pretinzi că opinia ta este o axiomă general umană

recent discutam cu un prieten dacă și albul poate fi negru, nu am știut ce să răspund în contextul discuției
dar acum dacă ar fi să mă gândesc, cu singuranță aș putea spune că depinde din ce unghi te uiți


a da, pentru inspirație și înțelegerea pericolului axiomelor negro-albe vă recomand o scenă din filmul "Le Parfum", tipul trebuia să fie condamnat la moarte...




sursa imagine

7 comentarii:

  1. mai exista o culoare, ea se numeste: conform circumastantelor. Are sinonime: padla jizni sau shi noroc pe capu meu.

    RăspundețiȘtergere
  2. asta dacă cântărești emoțional-așa cum facem în majoritatea cazurilor
    eu aici vorbeam despre o atitudine mai mult rațională(pe cât posibil)

    RăspundețiȘtergere
  3. Ca tot vorbesti de negru - alb: implicarea evidenta a CNTM in politica cum ti se pare?
    http://jurnal.md/ro/news/ong-urile-indeamna-partidele-sa-incheie-o-alianta-proeuropeana-197425/
    Oare asta sa fie rolul societatii civile? Cum mai puteti avea pretentia de a fi considerati apolitici?

    RăspundețiȘtergere
  4. Culorile astea de alb si ngru le putem gasi in forma pura, doar in povesti. In lumea reala fiecare personaj are si alb si negru. E si bun si rau.Lumea reala nu are culori pure, decat doar in copiii de pâna la 7 ani, poate.

    Avem cu totii obisnuinta asta de a imparti intotdeauna lucrurile in alb si negru, sa generalizam, sa clasificam.Şi mai intotdeauna gresim. Mai ales cand e vb de politica :)

    Ideea cu "binele invinge intotdeauna raul" era explicata interesant intr-o cartulie cu titlul: "Crestinismul redus la esenta". Autorl sustinea ca orice criminal are, de fapt, intetii bune.

    RăspundețiȘtergere
  5. Excepțional filmul! bun exemplu pentru trecerea de la negru la alb..

    RăspundețiȘtergere
  6. păcat că aici nu pot pune like la comentarii :)

    RăspundețiȘtergere

text © Nicolae Apostu