m-am mutat

pentru că acei de la google sunt nerușinați și mi-ai blocat blogul pentru mai mult de o săptămână eu m-am mutat de aici

în 3-2-1 vei fi rederecționat spre blogul nou

miercuri, 5 ianuarie 2011

vizitatori și cifre



Radu a scris recent despre cifre și asta m-a dus spre frământări și reflecții

în primul rând m-am pus în locul ofertanților de reclamă
din punctul lor de vedere

nu văd de ce m-ar interesa numărul de vizitatori unici pe tot anul
dacă cineva are 365 milioane de vizitatori unici anual pentru mine asta e irelevant
cifra care mă interesează este 1 milion. un milion de vizitatori unici zilinic
această cifră o îmulțesc cu creșterea potențială(pozitivă sau negativă)a resursului, și o divid invers proporțional grupului de interes perioadei aferente pentru care plătesc pentru reclamă
acestea se compară cu suma bănească pe care trebuie să o achit și se ia decizia

imediat vine însă reflecția 2
dacă eu sunt o companie mare care are bugete, eu am să aleg nu doar un resurs dar 3-4, pe unul voi pune video, pe altul banere pe al 3-lea articole, asta se numește portofoliu


dacă sunt o companie mică "placement-ul" pentru mine o va face o agenție terță, iar eu voi achita suma către ei


dacă nu am nici bani mulți, nici cap să mă adresez spre o agenție care ar face o afișare cât mai eficientă pentru mine, eu nu prea contez în economia potențialilor clienți pentru că nu am potențial de termen lung

gândul 3
cel mai vizitat site pe interentul .md rămâne a fi torrents câteva luni de afișare publică a statisticii au demostra asta din plin


și plus la toate e un site 2.0-> toți vizitatorii sunt înregistrați și au oferit o oarecare informație despre sine
deci ca posibilitate de reclamă e enorm:
1. cei mai mulți
2. pot fi setate anumite grupe pentru care să se facă reclama: vorbitori de ro sau ru, vârste, sexe


dar aici apare o mică problemă: imaginea acestui resurs nu este una totlamente definită, deci nu oricine s-ar afișa aici

în concluzie: cifrele pe care ni le oferă ofertanții de spațiu pentru publicitate are mai multe scopuri nu doar cel de a atrage clienți dar banii oricum din reclamă vin


P.S. dacă pe cineva îl freacă cuiva îi este intersant
la mine pe 2010 îs 72157
și 41650

am scris cinsitit, pentru .ro sau .ua îs cifre de râs, pentru un blog din .md e ok
ar trebui cumva să începem să facem bani cu blogurile cred

sursa imagine

3 comentarii:

  1. niku, tu încă n-ai început a face bani din blogul tău? :) mi-e ruşine de tine ;)

    RăspundețiȘtergere
  2. nicu, cifra de vizitatori unici intradevar nu este cea mai relevanta. cifrele relevante sunt vizitatorii unici pe luna, cit timp petrec acestia pe site, cit de des revin si daca ajung pe site direct tapind denumirea site-ului in browser sau din alte surse sau cautari.

    ceea ce spui tu cu privire la plasare pe mai multe site-uri se numeste mediamix care e valabil atit in media traditionala cit si in online, depinde de audienta catre care e orientat produsul sau serviciul tau.

    in ceea ce priveste resursul 3 - practica arata ca e bun daca ai servicii ieftine orientate catre publicul foarte tinar al online-ului, 13-22 ani, plus ai dreptate ca nu e ok pentru imaginea un or companii de genul celei la care lucrezi. in ceea ce priveste ca e 2.0, am mari dubii.

    daca este o tema interesanta pentru tine, iti explic mai detaliat cum sta treaba cu cifrele si publicitatea online :)

    RăspundețiȘtergere
  3. nu pot zice că e tema cea mai captivantă la moment, dar aș asculta cu plăcere la un ceai :)

    RăspundețiȘtergere

text © Nicolae Apostu